Bra förslag på grafikinställningar i FSX?

Started by Swebeast, February 10, 2007, 09:30:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

Är det någon som har bra tips på grafikinställningar av olika slag i FSX. Jag är ute efter att få bort riktiga frame-killers :)

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Brat

Inte ett svar på din fråga men, jag laddade hem demot , satte inställningarna som jag ville ha det och tittade på "ljudbildbandet" konstaterade att min dator inte klarar FSX på ett sånt sätt att det blir snyggare än FS9, så jag slängde rubbet.
-Brat

Swebeast


Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

ctrl

Vad jag minns från min första installation på gamla burken, var att träd är den absolut största frameratekillern... jag testade att minska och minska till sist hade jag så få kvar att jag lika gärna kunde slå av dem.

Bilar/båtar tar också mycket kraft.
Control
87th Stray Dogs VFW


Swebeast


Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Swebeast

Har installerat nHancer och låter Windows styra antialiasing m.m

Har generellt höga inställningar i spelet. "Water" är en frame-killer så den har jag sänkt (mid 2.x).

Har använt "Reduce trees" som minskar antalet OLIKA trädsorter -> bättre frames

Target frame rate har jag satt till 42 och det fungerar, dock ej runt stora flygplatser typ Kennedy Intl då det sjunker till runt 20-23 fps

Ganska nöjd faktiskt...  :)

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

ctrl

#6
reduced-trees gör säkert samma som jag gjort manuellt.
Verkar som om du fått ihop en riktig superdator :D

Eller nu när jag läser readmen... denna verkar fokucera på texturstorleken. Misstänker att det inte är så viktigt om man har över 512Mb grafikminne.
Control
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW