Datorn stänger av sig automagiskt?

Started by Subroc, December 04, 2006, 10:38:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Subroc

nått är as-knas med mitt 2k4. har haft det installerat förut (en inte helt godkänd kopia..) och det har funkat utan problem. Nu hittade jag det billigt så jag tog mig i kragen och köpte ett ex.
installationen går utan problem och vad det verkar så funkar det bra helt utan addons.
men så fort jag installerar nått addon så stänger datorn av sig när den börjar ladda, inga felmeddelanden eller nånting.
verkar inte spela nån roll om jag lägger in addons manuellt eller kör från en installer.

någon som har haft liknande problem?

Andreas

Själva omstarten går ju att få bort under systemegenskaper och fliken avancerat om jag inte minns fel.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Subroc

aha, jo det har jag nog sett. men skulle det alltså vara windows som stänger ned datorn. har aldrig upplevt detta med något annat spel som kraschat

Mupp

Jag har haft nåt blåskärmsbekymmer med fs9 nån gång, men jag minns inte varför och hur det försvann, gissningsvis tog jag det som en påminnelse om att den kvartalslånga bruksperioden var slut och att windows hade planlagt en ominstallation av sig självt. Jag kan bara påminna mig att det hänt i fs9 också, inga andra spel dom senaste åren.

Brat

Sök på M$ felsökning, fixade mitt som bråkade och hade sig, det var vissa filer i DirectX som var fel, det funkade inte med att bara installera om DirectX utan ett speciellt sätt var tvunget för att ta bort vissa filer som annars inte ville bytas ut. Man kan faktiskt hitta hjälp hos M$!!
-Brat

Rivvern_


Subroc

Rensade rubbet igår och lyckades faktiskt flyga med en j29:a (enda addon installerat) mellan uppsala och västerås innan datorn stängde av sig.

Control87th

Det kan vara värmeproblem, min dator idlar på 42, i de flesta lir kommer processorn upp i 51-52, i FSX kommer den upp i 55-56 :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW