8 mbit/s från Adamo = billligt!

Started by Horizon, May 05, 2004, 18:13:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RAY

oj vilket nice pris, men adsl e känsligt på hur långt man bor ifrån station så kolla up det innan kanske ?  fast kommer du bara upp i hälften så e det ju bra pris ändå :)

Swebeast

Suck..har Telia 2 Mbit/s ADSL nu - blev positivt inställd när jag knappade in mitt telefonnummer på Adamos hemsida och de sa att de finns i Halmstad - vid närmare koll så visar det sig att jag jag kan inte byta till Adamo eftersom de inte har planer på att uppgradera understationen i Halmstad :-(

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

QuoteOriginally posted by Swebeast


            Suck..har Telia 2 Mbit/s ADSL nu - blev positivt inställd när jag knappade in mitt telefonnummer på Adamos hemsida och de sa att de finns i Halmstad - vid närmare koll så visar det sig att jag jag kan inte byta till Adamo eftersom de inte har planer på att uppgradera understationen i Halmstad :-(

/A


Trist Swebeast... :-X

Pratade med en kompis som jag minns snackade om Adamo redan för ett par månader sedan (han är en sån där kille som alltid skall vara först med det senaste). Han hade anmält sig för Adamos ADSL och skickat in fullmakt att säga upp hans nuvarande abb hos Bostream, men efter en dryg månad så har det fortfarande inte hänt någonting.

Vi kanske skall avvakta lite till innan vi ropar hej angående Adamo... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

bALoO

Jag har varit nära att skicka in ansökan ett par gånger nu men har hejdat mig då den initiala kostnaden blir ganska hög för mig med begränsade ekonomiska medel. 1900 ung för installation och modem (har för mig man kan spara ett par hundralappar om man redan har ett modem eller fixar på annat sätt). Ytterligare nästan 900 för första kvartalet vilket ger en initialkostnad som närmar sig 3000.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

bALoO

Kunde inte hålla mig ändå. Efter drygt en månad så dök grejjerna upp och jag sitter nu nöjd och lägger detta inlägg genom Adamos försorg. :)
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

bALoO

8/1 .. så när jag vill skicka ngt så gör jag som vanligt folk, frankerar och lämnar in till posten. :)
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Clark

På tal om ingenting (nästan) så uppgraderade jag mitt 0.5 MBit ADSL från Telia till Telias 8 MBit. Det tog ca 4 timmar och sedan fungerade det utmärkt. Uppgraderingen i sig självt kostade ingenting och samma modem används. Dock blir ju månadsavgiften dyrare, 449 kr, men det är det värt med tanke på hur snabb uppkopplingen faktiskt är.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Horizon

QuoteOriginally posted by bALoO


            Kunde inte hålla mig ändå. Efter drygt en månad så dök grejjerna upp och jag sitter nu nöjd och lägger detta inlägg genom Adamos försorg. :)


Christian, kan du ta lite värden från Tptest och lägga upp dem här? Är som sagt nyfiken på om Adamo håller vad de lovar. Skulle även vara kul att testa lite filöverföring mellan våra lägenheter. Vi borde ju få minst 100mbit/s eller nåt... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names