Allt gott har ett slut....

Started by Snajper, June 17, 2003, 15:24:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snajper

Jooh, så är det...

Mitt ADSL-abonemang (där den här sidan (och för övrigt hela Straight-pipes.org) ligger) är uppsagt...

..

.
.


....

..


.

MEN å andra sidan så är ett nytt abonemang beställt... Den här gången blir det ett Bostream SCREAM VDSL-abonemang med en bandbredd på upp till 26Mbit (visst, det tror jag på när jag ser det) duplex, till skillnad från det 2,5Mbit/768kbit jag har idag.

Vad vill jag ha sagt?

Till en början ville jag skrämmas lite, lyckades jag? ;)

Sedan vill jag säga att NoSiG kommer att finnas kvar på Straight-Pipes.org så länge intresse finns eller tills dess att oförutsett inträffar.:-OO
Det som (antagligen) kommer att inträffa är att sidan kommer att vara offline den tiden det tar för dom att koppla om mitt ADSL till VDSL, får jag dessutom ett nytt IP kan vi räkna med en extra veackas frånvaro p.g.a. DNS-replikering men det återstår att se...

Men bandbredden borde inte vara något problem i framtiden iaf...

Så visst, allt gott har ett slut, men till skillnad från IRL så finns något ännu godare efter det. :-)

Fred, Kalle.
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Assassin

AAAH! GÖR ALDRIG OM DET DÄR!

Skrämmas sådär mitt på ljusan dag... :D
Men bra att höra att Nosig fortfarande kommer att ligga kvar. :)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Horizon

Ja fy attans. Liten kall kåre seglade nedför ryggraden... :)

VDSL? Var bor du Snajper? Läste att man max fick ha 300 meter till en telestation för att vara säker på 26 mbit. Har du alltså sån tur?

Själv bor jag precis utanför gränsen för nästa steg, tror det var 8 eller 13 ner, så jag får väl harva på med mina 512 kbit från Telia. :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Snajper

#3
Jooh, som jag skrev så är jag lite skeptisk till hela 26Mbit prylen (kanske med solen i ryggen och nedförsbacke...). Men med tanke på att min månadskostnad sänks med c:a 50 spänn så kan jag nog stå ut med 13- eller t.o.m. 8Mbit/s. ;)
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

griffin

hoppla! Ja, vet inte hur jag skulle överleva utan att ha er att svamla med... eller för... snarare :D

Du skall veta Snajper att detta nosig forum är klart uppskattat så alla ansträningar att behålla det är till godo, imho!

Miffo-Griffo
snappahead

Maverix

Det blir inte sämre av att man får hela 5 IP nr !! Snacka om att man kan köra Falcon eller TS server på separata burkar!

Jag har redan beställt.

Maverix

;)

Bax

Jag och Ctrl snackade om det häromdagen, om hur utslängd i världsrymden man skulle bli om NoSig forumet försvann !
Ta väl vara på den Snajper !

Jag har själv anmält mig för Bostream Scream (intresseanmälan) och är oxå skeptisk till hastigheten men precis som du så resonerar jag för lägre månadskostnad samt ej asynkront. Jag kör Xstream nu så uppgradering skulle kosta cirkus 1000spänn
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Bax

5 IP hallelulja - jag läste nog inte det finstilta ! :D
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW