News:

No significant change

Main Menu

Några novisfrågor

Started by Andreas, August 07, 2002, 16:18:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Hur gör man för att komma åt panelerna längst ner till vänster resp. höger?

Har realisminställningarna på Ace (100).
Kör med SP3 (den första som Maverix gjorde där Hotfix#1 finns med) samt patch 1.08us.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Öhh... Neråt > Vänster > Vänster tills du kommer dit. Likadant med höger.

Eller har jag missuppfattat din fråga?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

#2
Jo jag har försökt på alla tänkbara sätt. Det tar liksom stopp där efter:
nedåt --> vänster.

Tex när jag försöker med musen så får jag ett rött "stoppmärke" istf en grön pil... Mycket konstigt!

Ska det fungera från novice till ace?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Då har jag faktiskt ingen aning om vad som kan vara fel... :-X

Vi får hoppas att någon annan (Sledge, ctrl m.m.) kan fundera lite över detta.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Visst ska det väl vara så att man kan komma åt samtliga paneler som visas i "sp3_ramp_start_trainer.exe" som finns under "docs"?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Clark

Andreas,

svarade just på samma fråga från dig på SimHQ.
Bara för att inte missa det uppenbara, men du kör väl i 1024x768. Om inte kommer du ha den gamla cockpiten utan side-panels.

Annars har jag ingen aning.
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Andreas

#6
Muchos gracias!!!
Jag har kört i 800x600. Kan vara därför. Letade som en tok i SP3-manualen (pdf) men hittade ingenting.
Är tyvärr på väg att råka ut för en krasch med min (o)älskade IBM-hårddisk, så jag får vänta med test tills säkerhetskopieringen är klar...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Clark

Ok, tråkigt med krasch och ominstallation. Men kul att kunna lösa ditt problem :)

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1