News:

No significant change

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Torsten

#1
Jag säljer nu mina moddade Hotas Cougar som är moddade där potentimetrarna är utbytta mot halsensorer
och mekaniken är uppgraderad till till titan för att få noll glapp. Moddade i USA och Australien.
Till dessa hör ett par Simped F16\C.

Till högstbjudande eller 2000:- Jag har gett 10000 för uppsättningen så du tjänar en del.

Jag kan nås på 0766492940

//Torsten.
#2
QuoteOriginally posted by RedRiver


            Ehm? Var det inte den vi testade i senaste Halmstads lanet?

Om så är fallet så vore det sktikul att se den igen. Med lite mer fungerande mjukvara!  :D


Bara nästan..

Förra gången såg den ut så här:



Nu ser den ut så här...
Nosig forum
#3
Tjenixen!

Finns det intresse så har lag lovat att hålla öppet SK60-sim någon dag under helgen.

Commander Meigård håller mig informerad hoppas jag angående när/om han/ni vill det skall inträffa. Jag följer tråden här.

Själv är jag ingen vidare rotekompis i LAN, men kommer att hälsa på er.

/Torsten
#4

Igår var jag hemma och monterade en luftvärmepump, så jag var ovetande om "problemen" på jobb.

När jag lämnade morgonmötet sa någon att "du har ju lita jobb idag".

Jag fattade inget, som vanligt. Men det visade sig att under gårdagen så had våra vänner från flyget i blekinge lyckats med att reducera funktionen på kabinen.

Samtidigt ringer RedOne och undrar om han kan komma för en provflygning.
Tyvärr, sa jag, det blir nog inte idag, lite problem att fixa först.

Eftersom spakkraft och centrering av höjdroder sitter långt bak i 60:an så byggde vi en egen centreringsanordning under stolarna, under golvet.

Denna anordning betod av fäste, vantskruv för spakkraft, sidoskruv för centringsläge, dubbelfjäder från styrsystemet på 37 och fäste på rodertrissa.

När allt var monterat stod det klart att det aldrig skulle gå sönder.........

Men som ni förstår var inte så fallet.
Varje gång man rörde styrspaken i höjdled så lossade en mutter väldigt lite, men ändå lossade. Till slut ramlade muttern av och centreringen var borta.

Här kommer lite taskiga bilder från min mobil på vad som hände och vad jag tillbringade lite av förmiddagen med.



Här satt det ingen låsning tidigare.




Sidoskruven för att välja centreringsläge för höjdfunktionen.




Allt på plats igen.





RedOne skrev att:
Kommer över och provar i veckan  
Jag hör det avensjuka ylandet från alla andra .


Jag ringde han efter lunch idag men han är ju lite flygrädd, vi får se om han kommer i veckan för att bli först från NOSIG att testa.

Ha de


#5
Tilll och med jag som inte varit aktiv i LAN tycker det är trevligt när ni kommer till Halmstad. Mitt problem är att jag inte löst kommunikationen mellan server och klienter vad det gäller Falcon. Jag vet inte heller någon annan som löst det. Annars skulle det vara "väldigt" häftigt att få lov att skjuta ner ett par av er ifrån mitt nya bygge!

Men vi kan ju träffas ändå ifall någon vill prova att lära sig vanlig flygning med navigering enligt normala rutiner, utan vapeneffekter.

Alla från Nosig som passerar Halmstad är välkomna att kontakta mig innan så ordnar jag en "provflygning". OK.


#6
Det är MSFS2004 som används med egenbyggd model.
4 st Dell 3,2GHZ med PCI xpress 800 grafikkort.
Wideview och FSUIPC som kommunikation mellan server ock klienter.





Det är bara att titta över till H82 Lasse! Jag ser till att kärran är fulltankad.....

/Torsten
#7

Så blev det dags för "Roll-Out" i tisdags. Ut från H111.






Eftersom inte kontrollflygningen var gjord så blev det bara för mig att dra den för hand.
Som ni ser från tidigare bilder har jag fyllt på ordentligt med luft i däcken(ingår i KF).







På plats i ny lokal. Det var minst 4mm till godo på varje sida genom dörren.







På panelen satte jag 4 återfjädrande strömställare så att man kan styra KVM-switchen
från kabinen. Det fanns inga kortkommando på den USB-modellen jag köpte. Problemet blev att det inducerades tillräckligt med kräm i de 4 meter långa ledningarna
för att lamporna på switchen skulle bete sig som rinnande ljus med påföljd att inget
fungerade. Efter lite funderande så lödde jag dit lite dioder från JA37-modden.
Jippi! Det fungerade.







Efter en "stunds" konfigurering av program och brytare så blev det premiärflygning.







Men jag saknar fortfarande panelen jag skickade tillbaka i måndags.




Återkommer förhoppningsvis om en vecka.

/Torsten






#8
Trevligt att ni tycker om bygget. Jag lägger ut ett par bilder till sen när jag satt i stolpackarna(fallskärmar.mm.) och lite bilder på hur det ser ut i drift.
Men det tar väl en vecka innan nya skärmen kommer.
Men det tog faktiskt mer en en dag att få allt på plats....

/Torsten