Rise of Flight - uppdatering. Nu full funktionalitet GRATIS!

Started by ft, June 10, 2011, 00:39:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Hepp, då var den stora uppdateringen av RoF ute. Så långt kan jag säga... wow!!! Nu börjar vi ha en riktig guldklimp! Det har tillkommit massor, men framförallt har miljön uppdaterats samt en "career mode" värd namnet tillkommit. Jag har inte provat mycket, men jag lyckades just haverera min S.E.5 i en nödlandning efter en offensiv patrull norr om Lille och jag är lätt chockad av upplevelsen. Jag har inte varit så imponerad hittills utan tyckt att RoF var något för onlinedogfightinggänget, men nu har det över en natt gått och blivit en simulator.

Nytt är också affärsmodellen. Tanka hem och ni har full funktionalitet. Online, offline - rubbet! Begränsningen är att man endast har två flygplan. Vill man ha andra kärror får man köpa dem. Man kan också köpa "field mods", som t ex Aldis-sikten och bättre instrumentering till de olika flygplanen. Realismen och logiken i detta kan diskuteras (och diskuteras vilt) men affärsmodellen är nog inte så dum ändå. Stadigt kassaflöde in, och hittills har de också levererat bra uppdateringar - även om det tagit lååååååång tid.

Flygkänslan är fortfarande svårslagbar så klart. Nu startade vi en tregrupp en bister hösteftermiddag med lågt stående sol. Man ser verkligen att det är just höst på ljuset, för att inte nämna att träden har höstfärger. När solen spelar över instrumentbrädan känner man nästan hur det biter i kinderna - så väl har de fångat det. Att flyga formation mot fronten är en känsla i sig. Den distans man kan se annat i luften på har snäppts upp kraftigt. Jag jämför med när jag ser flygplan på riktigt och både avstånd och sättet man ser dem på känns helt rätt. Det gäller att ha ögonen igång på allvar. Det dök upp kärror på ett sätt som kändes trovärdigt. Förut var det så uppenbart triggerbaserat. Brytpunkt och så ställa klockan, för 30 s senare dök fi upp. Jag skall kolla vidare, men enligt utsago i forumen skall det dyka upp slumpvisa flighter som inte har med det egna uppdraget att göra nu. Det är alltså inte ett fullt dynamiskt luftkrig, men väl något som förhoppningsvis är nära nog för att man skall bli lurad.

Man ser också saker på marken på vettiga avstånd nu, samt att saker inte längre poppar upp utan istället tonar in.

Skall jag gnälla på något så är det att flight lead flyger rakt fram längs rutten. Det skulle kännas mer verkligt om formationen sicksackade lite för att kolla så att ingen smyger upp bakifrån, hålla rätt på navigationen o s v.

Summa summarum finns det inga vettiga ursäkter längre. Dra hem, prova och så drar vi igång en fyrgrupp på någon server!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus


KeyCat

Verkar vara inne med "free stuff for gamers"...

Kanske börjar bli dags att testa RoF även om WWI inte riktigt är min kopp. Vad krävs för hårdvara, typ?

/KC

>> It's all about teamwork! <<

ft

www.riseofflight.com

Jag körde förra verren på min C2D 2.65 och ett GTX260. De påstår att kraven inte ökat om man ställer ner grafiken motsvarande. Då är det iofs inte vackert. Skruvat upp det rätt bra nu med AMD quad och GTX560Ti.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

Skall tanka hem och ha i beredskap inför eventuellt skitväder. Om inget annat så verkar ju skademodelleringen vara rätt intressant...

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Kan man skjuta flygarmössan av britten? :)

Får väl ta mig en titt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Nu är helgen snart här - hur går det med installerandet? :)

Det är fantastiskt snyggt nu! Och nya karriärläget är faktiskt bra vad jag kan se så långt. Varit ute på några patruller med min S.E.5. Tyvärr blev min tid vid fronten kort, eftersom jag något valhänt gav mig på en tysk DFW tvåsitsare och raskt blev skjuten i brand. Det är dåligt på ett par tusen meters höjd utan fallskärm.

Det är nu visuellt klart den bästa simulator jag har sett. Det känns precis som ute i verkliga världen när man sitter och spanar efter andra flygplan!

Nu har jag övat in metodiken för att tackla dessa. Det gäller att bygga energi på avstånd så att man med höjd och fartövertag går upp mer eller mindre parallellt innan man svänger in. Sedan är det en vanlig attackkurva - och så fort det går det minsta galet bryter man. Akterskyttarna är dödliga! Skillnaden mot WWII är att jakten har relativt litet fart/effektövertag, att avstånden blir små och de relativa hastigheterna låga vilket gör att man är ganska utsatt och måste vara mycket försiktigare. Däremot går alla manövrar betydligt snabbare, vilket är roligt!

Jag klippte just en DFW som brinnande och utan övervinge gick i spinn. Jag stängde kylaren, drog av och rikade på blandningen och dök ner mot en närliggande stad för en segerroll över katedralen. Sedan blev det lågnavövning på snuslågan - över trätopparna är ett misslyckande - tillbaka till fältet över vilket jag sköt ner DFW:n. Över sista dungen, hissa, snegla på vindstruten, sno runt och så en brant vingglidning in med upprätning i sista ögonblicket. Och oj, vad nära hangarerna var, så det blev vacker att gå runt. Blandningen fram på finalen och så glida in med snyggt stopp framför hangarerna på nästa inflygning. När jag låg på final kom sista biten av DFW:ns vinge nersinglande och tog mark precis utanför fältgränsen.

Det hade varit snuskigt kul i rote. Som sagt, helgen nalkas - fixa! :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Baztid

Jag hör ju till skaran som köpte vid release.. spelat väldigt lite! typ 2 ggr.. men som de låter nu så verkar detta riktigt skoj :)
Är på msn så släng ett hej såÃ,¨kommer jag in och kör en sväng!
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.