News:

No significant change

Main Menu

Bug report, typ

Started by Weas, December 14, 2003, 19:43:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Weas

Rapportera här så slipper vi förvirringen av hundra olika trådar :)
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Weas

Den ljusblå helskärmen råkade jag oxå ut för trots DX 9.0b, Geforce FX 5800 Ultra.

Hände över vattnet när jag skulle testa splasheffekten med raketer.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Obizzz

det är en känd bug att antennen "hänger sig" den kan fungera ett tag i början på uppdraget men sen gör något att den låser sig är ganska säker på att patch nr 1 åtgärdar detta... när den nu kommer :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mr Jim

Upptäckte en rolig bugg när jag lekte med A-10, inga vapen kvar på balkarna. Steg på fullgas vertikalt, fullt roderutslag vänster och spaken mot mig max och till vänster. Helt plötsligt stannar planet i luften i typ 5-6 km/H och förlorar nån meter höjd per minut, magiskt flygplan? Ja :)

Har bildbevis om nån är sugen på att titta, gick dock inte att ladda upp. Men det är release versionen av Lo-Mac jag har så det borde gå att göra för de flesta!
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

TrakDah

Jim,

du hamnade i den del av FM som e skriptad. Det är väl en av de få delar av LO:s FM som e negativ, men jag brukar intala mig att det spelar mindre roll för man ska ändå inte flyga i de delarna av flygenvelopen :)

/TD

Weas

JAg har lagt märke till att det går att med kanonen skjuta bort terrängobjekt som tex en klippa i vattnet rakt fram i F15C snabbflygningsknappen.

Lade oxå märke till att om man pausar "S" medans en viss visuell effekt pågår tex black out eller redout så pågår den trots pausningen (alltså blir mörkare o mörkare)

Och likaså om man pausar medan man skjuter kanonen så slutar det inte ryka när man fortsätter. (åtminstone ibland) Man måste då skjuta en salva till, då slutar det som det ska igen.

Småsaker, jag vet, men ändå...
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

TrakDah

#7
Kan ju delge detta, för det är ju nåt som ni alla skulle kunna upptäcka själva (precis som jag gjort :))
Quote
Here's what I do:

1. I fly level at 9500ft and set the radar to 20nm range.
   

2. I point it upwards so that the whole cone is slanted upwards. This is done by setting the Minor to a value higher than my flight level. With the TDC at 10nm I get a Maj/Min of 24/12.
   

3. Now, I slew the TDC outwards. Since the cone is slanted UP I expect both Minor and Major values to rise. This is logical since further away from the A/C the cone is even further UP in the air.

Well NO! Here's the bug! The radar in LO will decrease the Minor, even in this case.
   


I have drawn an image to show what should happen and what is happening.
- The values in () are estimates from the graph.
- The values in green at 10 nm are from the game, and are correct (I must assume they are)
- The values in red at 15 nm are from the game, and are incorrect.

As you can see from the graph, as the TDC is moved out from its 10 nm position (green cone) to its 15nm position (red cone), the scan cone is also moved down and narrowed!
The expected values for Maj/min at 15 nm with the cone pointed in the same direction would be 31/13 (coverage 18000 ft) but instead I get 26/10 (coverage 16000 ft).

It does seem like I've been right before too: Not only does the cone get narrower as you slew the TDC away/out (see delta values on graph), but it's also redirected/pointed, and these are two serious errors with the radar!!



:-(

/TD