Helikopterhjälm / Flyghjälm / annan grym =)

Started by BloM, July 17, 2004, 20:24:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BloM

Tänkte om någon vet vad alla våra goa hjälmar i försvaret heter m.m. och om dem finns till salu o sånt.
Såg den där Flyghjälmen men den va.... Ja den va iaf :-/

josh

Brorsan tjatade som faan när han slutade flyga. Fick inte köpa hjälmen. Och då hade de målat dem och grejat så de var ganska personliga.

Så att som privatperson gå in och köpa verka ganska svårt.

Phlerp

Verkar vara en allmän policy innom försvaret när det gäller allt. Som privatperson kan du inte ens få tag på militärt skrot. Jag har hört flera orsaker till detta, allt från säkerhetsskäl eller sekretess till så simpla saker som garantiregler när man säljer till privatpersoner. Men uppenbarligen går det att få tag på pensionerade grejer om man har rätt kontakter... I USA verkar det vara tvärtom väldigt lätt att få tag på sådana saker.

Horizon

Tja, kika bara på Andreas Huey-spak. Den skall tydligen ha skjutit äkta raketer och annat skrot.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

QuoteOriginally posted by Horizon


            Tja, kika bara på Andreas Huey-spak. Den skall tydligen ha skjutit äkta raketer och annat skrot.
det räcker väl att säga ebay?

Andreas

Precis Horizon :) Min styrspak är dock lätt skadad som framgår av bilderna nedan. Fick den dock gratis av en privatperson som inte ville ha den kvar längre. :D






Det är inte jag som tagit bilderna
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

NERDmode ON.

Minns att den var rätt skön att hålla i handen... :D

NERDmode OFF.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BloM

När det är sån där connectgrej som de va på den joysticken... Hur fixar man de till datorn då?
Tänkte hjälmen ja ville ha hade liknande