Author Topic: Summer sale i år igen  (Read 4333 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Re: Summer sale i år igen
« Reply #8 on: September 05, 2014, 20:56:36 »
Hittat - köpt! :-D
UH-1an är riktigt riktigt cool att flyg omkring i med OR :-D

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Summer sale i år igen
« Reply #9 on: September 09, 2014, 11:01:39 »
Har hittills köpt Combined Arms. Bara hunnit ratta lite Abrams och testa kartinterfacet en smula. Som så ofta när det gäller GUIn från Eagle Dynamics är väl det hela inte alldeles lättanvänt, men kunde jag bemästra Mission Editorn i DCS borde det väl gå att få fason på Combined Arms i kartläge också.

Blev dock lite besviken över att inte sömlöst kunna hoppa in i en A10C (har modulen) inne i ett CA-uppdrag. Verkar som att man måste välja när uppdraget startar ifall man vill köra uppdraget såsom A10-pilot ELLER combined-arms chef. Kanske är olika executables?

Har annars kört 4-5 uppdrag i Ka-50 Georgian Oil War sista kvällarna. Roligt, frustrerande, utmanade. Måste skaffa en Track-IR (eller Occulus Rift ;) )
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Summer sale i år igen
« Reply #10 on: September 11, 2014, 18:34:07 »
Blev dock lite besviken över att inte sömlöst kunna hoppa in i en A10C (har modulen) inne i ett CA-uppdrag. Verkar som att man måste välja när uppdraget startar ifall man vill köra uppdraget såsom A10-pilot ELLER combined-arms chef. Kanske är olika executables?

Jag har inte CA själv men är nästan säker på att jag läst att detta var möjligt men kan inte hitta var jag läst det  ???

Läste precis igenom ED's newsletter och det verkar som att mycket skall att hända i DCS världen de ~3.5 månaderna som återstår av 2014. Spännande tider men har lärt mig att tro på det när det finns att köpa inte dessförinnan... kommer ihåg att när BS släpptes 2008 så skulle en ny DCS modul släppas ungefär var 9:e månad.

Hoppas verkligen ED kan knyta ihop säcken under 2015 för ibland har jag inte förstått mig på deras prioriteringar och val men å andra sidan så känner jag/vi inte till vad som egentligen pågår internt inom ED så det finns säkerligen någon logik i deras val.

EDGE + dedikerad server och dubbelsäte i plan/hkp's verkar mycket lovande. Lägg sedan till OR med 1440p och jag tror vi ser början på en ny era inom simulatorer.

För övrigt kanon priser men jag saknar fortfarande en AH64A/D Apache i listan  :)

/KC
« Last Edit: September 11, 2014, 19:19:23 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<