Author Topic: Wargames: Airland Battles - Rea på steam - 100kr!  (Read 2082 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 595
    • View Profile
    • Email
Wargames: Airland Battles - Rea på steam - 100kr!
« on: February 06, 2014, 09:42:56 »
Kan starkt rekommenderas för er som gillar realtids strategispel. Man kan bland annat prova spöa ryssen med svenska enheter i upp till 10vs10 spelare! Eller göra som jag och Saslam, försöka kicka AIn i 2vs1 och ändå nästan åka på stryk  ;)

Wargame AirLand Battle BETA! - Swedish Gameplay

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: Wargames: Airland Battles - Rea på steam - 100kr!
« Reply #1 on: February 06, 2014, 10:10:09 »
Mycket trevligt spel. Jag spelade detta väldigt mycket i somras, tror jag loggat 50-60h i det totalt. Testade aldrig multiplayer, men hade mycket trevligt i skirmishes och den stora kampanjen. Kampanjsystemet är lite skumt, men ändå roligt.

Som sagt, väldigt roligt att spela med tidstypiska svenska enheter, även om det ibland blev sjukt frustrerande att bara ha Strv 102 och Pbv 302 att sätta in mot T-72:or av senare snitt.

Favoritenheterna var helt klart Rb-56, Pvhkp 9, Strf 90 och såklart vår überfeta Bandkanon. 103C var inte heller inte så dum rätt använd, 15 skott i minuten skojar man inte bort. Kustjägarinfanteriet med Carl Gustaf var grymt bra i bebyggelse.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: Wargames: Airland Battles - Rea på steam - 100kr!
« Reply #2 on: February 06, 2014, 17:39:54 »
Var lite sugen på den men måste inse att tiden inte räcker till...

/KC
>> It's all about teamwork! <<