AI wingman i "Georgian Oil War" - epic fail

Started by Lupson, November 09, 2010, 10:16:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Ja, något är knas med min wingman i kampanjen. Lyckas kanske var tionde uppdrag att få idioten att göra annat än att säga "unable" när jag ber honom "Engage ground targets" eller liknande. Och då är det han själv som rapporterar in mål...

Finns en tråd om det hela på ED:s forum också, men fick inte riktigt grepp på om det gick att göra något åt problemet. Någon här som råkat på samma sak?

En lösning är annars att någon tittar in på TS3 om kvällarna så kan jag få en människo-wingman istället :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Jag kan hjälpa till :), men går det att flyga samma uppdrag tillsammans?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dejjvid

Ska vi köra imorgon Onsdag då? Jag kan från 1830 och framåt. :)

Horizon

Jag är inte hemma förrän vid sextiden, ska sen iväg och träna, sen äta, sen kanske jag har lite tid över. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Lillen somnar i regel senast runt 20:30. Så jag har svårt att komma ifrån före dess. Kikar in på TS3 imorgon när jag är "klar" och kollar läget.

Ikväll funkade faktiskt min wingman, mycket trevligt med lite eldunderstöd. Vi hade som mål att slå ut en artillerienhet, för att komma åt den (utan att flyga en gigantisk omväg) fick vi ta oss fram försiktigt och plocka ett par 23mm AAA på vägen. Hittade en perfekt kulle ca 5 km från målen (som stod helt öppet) som jag använde som utgångspunkt. Sköt alla mina Vikhrar med prio på artilleri och luftvärn och även herr Wingman sköt slut på sina Vikhrar. När jag förstörde den sista artillerienheten fick jag ett fint meddelande "Artillery unit destroyed" eller dylikt, men ändå bara 51% mission complete?!?!

Jag tog mig försiktigt fram för att bekämpa ett tiotal kvarvarande lastbilar och annat, då öppnade några manpads upp och sköt ner min wingman. Jag lyckades dock bekämpa manpads med akan på maxavstånd (ca 2nm verkar det som). Förstörde resten med attackraketer och akan - nu 61% mission complete, men inget kvar i området att spränga enl. kartan.

Nåväl. Jag hade faktiskt läge att nu - för första gången - genomföra ett helt uppdrag inkl. landning, så jag flög hem. Och upptäckte att det där med att landa på en 10x10 meter stor heliplatta fasen inte är enkelt. Efter många försök så hamnade jag ändå fel, rullade av och välte. Boom! Lupson - landing epic fail!

Blir att träna. Lärde mig iaf hur man använder HMS (med mus) för att grovrikta Shkvalen, finns en hel del tid att spara. Men visst behövs track-ir för att det ska bli riktigt bra.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Haha, landing fail. Den har vi nog alla varit med om. Kan vara bra att trimma innan du börjar själva landningen, sen trimmar du igen så att vispen står still när du väl satt ner, i med bromsarna (w), (shift+w för parking brake tror jag). Håll tummarna.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dejjvid

Innan jag ens rör min cyclic så trycker jag ner trim-knappen. Använder ni den konstant, så fort ni använder roder eller cyclic så kommer ni upptäcka ett helt nytt sätt att flyga på! :)

Så fort alla tre hjulen är i backen, så tryck reset trim. Sen står ni blickstilla.. :)

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names