Halmstad LAN 2010 - Spel poll

Started by Salsam, March 01, 2010, 20:31:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Vilka spel är Ni mest intresserade av att spela på LANet? 2 vote/man

IL2 1946
5 (45.5%)
ArmA 2 (Standard)
1 (9.1%)
ArmA 2 Opeartion Arrowhead
7 (63.6%)
FC 2 / Blackshark
8 (72.7%)
Falcon 4
0 (0%)
DCS: A-10c
0 (0%)
Rise of Flight
0 (0%)
Annat
0 (0%)

Total Members Voted: 11

Lupson

#64
Jag börjar tycka som Ctrl - den här mod-djungeln är minst sagt hopplös. Försökte installera enl. instruktion, men får mängder med felmeddelanden. Visade sig att jag verkar sakna CBA_OA, men CBA_OA verkar inte finnas i senaste versionen av CBA som man laddar hem.

Mitt sista hopp står nu till "Six-updater" som verkar ladda hem mods och installera dem åt en automatiskt. Får se om det funkar efter att ha låtit den göra jobbet.

Om det INTE (edit) går - så vore det fint om någon som redan har en fungerande installation helt enkelt zippar ihop sina @... och addons mappar så vi på plats kan packa upp dem. Att ställa in rätt genväg är inte lika lurigt.

Annars får vi väl nöja oss med Arma2:OA i vaniljutförande - som jag tycker verkar jäkligt bra efter några single-player missions.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ft

Efter att ha tagit hem allt och sedan Six-Updater konstaterar jag att jag skulle ha tagit hem Six-Updater direkt istället och skött ALLT den vägen. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ctrl

Suveränt, allt är nedladdat nu, får se om jag hinner installera innan jag packar ner burken.
Control
87th Stray Dogs VFW


Lupson

Om det finns behov av internetuppkoppling för att starta ett spel, så ta med er ev. USB-wifi adapters, så borde det gå att nå internet via min mobil som kan dubblera som Wifi-hotspot.

Six-updater laddar hem en jägarns massa mods, men det verkar vara i sin ordning. Får se om Arma2:OA startar sen :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Six-updater funkade!

Fick iofs något felmeddelande vid uppstart, någon fil som saknades (shotgun...), men inne i spelet har jag en hel hög med CBA och ACE-mods aktiverade under "expansions", och inne i spelet har jag ACE-meny tillgänglig. Däremot funkar det inte att starta det där "ACE demo 1" under "Missions", något om "content has been deleted". Men i övrigt ser det rätt grönt ut!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Shit, jag vågar ju inte göra någonting med ArmA efter att ha hört era berättelser. Tankade hem det du länkade till Luppe och letade även upp Six Updater. Har allt på disken när jag kommer ner så får någon kunnig hjälpa mig att installera det. Gick som sagt bra förra gången då Salsam guidade.

Edit: Hehe, "content has been deleted" låter ju halvbra. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Horizon:

Verkar som att det enklaste hade varit att enbart tanka hem Six-updater, så sköter den om resten. Men vi får se på plats hur det artar sig.

Apropå Flaming Cliffs 2 så är senaste patchen 1.2.1. Kan laddas från:
http://lockon.co.uk/index.php?scr=product&product_sid=lo_fc2_patch_1.2.1_en&end_pos=2539

Den är INTE multiplayer-kompatibel med FC 1.2.0. Men utgår från att den är kompatibel med senaste Black Shark eftersom patchen släpptes i maj i år, borde väl ha blivit ramaskri på nätet annars.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Rivvern_

Six updater är helt värdelös. Alldeles för svår att förstå sig på. Då kör jag hellre setup.exe plus patchar.