News:

No significant change

Main Menu

Filmtråden

Started by Horizon, August 14, 2009, 21:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Får väl masa mig till biografen och se åbäket då. Jag blir oftast lite misstänksam när det blir för mycket hajp om en film. Och 3D sen... (minns 80-talet för väl fortfarande) Men det känns som att skall den ses skall det vara i 3D och på bio. :)
snappahead

Horizon

Det är just det där med hype som är lurigt. Lyssnar man på sånt tycker jag att man lätt blir besviken oavsett hur filmen är. Det var därför jag rekommenderade att man går och ser den utan några förutfattade meningar, helst utan att ha läst eller sett för mycket trailers.

Ikväll såg vi Död snö. En riktig hoppa-högt-i-soffan-film. Gillar man zombiefilmer och skräckisar så är den ett måste. Det var också en smula humor i den och ibland skrattade man högt för att i nästa ögonblick må riktigt illa. :)

http://www.youtube.com/watch?v=XIx4pbOfOFg#ws

http://www.imdb.com/title/tt1278340/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Avatar var en höjdarupplevelse tack vare 3D :D  Är dock övertygad om att jag hade somnat under den 2:50 långa filmen om jag sett den i "vanlig" version.
Control
87th Stray Dogs VFW


Vitus

Såg den igår Jag och Gumman, var riktigt bra tycker jag. Men den ska nog ses
i 3D, något som vi inte gjorde.
Var inte på det klara med att den var så lång så barnvakten undrade var vi
tagit vägen.. lol

Hur funkar 3D, får man använda glasögon som på den gamla goda tiden?  ;D

Horizon

Ja, du får ett par glasögon, fast av lite modernare bluesbrotherssnitt. Linserna är gråaktiga i tonen istället för grönt/rött eller vad det var förr. Jag kunde ha dem ovanpå mina vanliga glasögon, men det blev nog ett litet brytningsfel för jag hade lite ont i huvudet under sista halvtimmen. Ska jag se den i 3D igen så letar jag nog fram mina linser istället.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Helt ny teknik nu (polariserande), mycket bättre än den gamla tekniken med separation röd/grön
Control
87th Stray Dogs VFW


Baztid

#30
Död snö filmen var jääävligt rolig! Har inte skrattat så på länge  ;D
Man får inte missa att en av snubbarna hade en t-shirt med motivet till "Braindead" på!!

Såg just Sherlock Holmes! Den var klart över medel men aningen överdriven kanske mellanåt.
Påminnde om "House" en hel del..
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Horizon

Quote from: Baztid on January 31, 2010, 14:18:07
Död snö filmen var jääävligt rolig! Har inte skrattat så på länge  ;D
Man får inte missa att en av snubbarna hade en t-shirt med motivet till "Braindead" på!!

Hehe, jag noterade det också. :) Det var några riktigt fina moment i Död snö. Jag skrattade högt när killen i grottan morskade upp sig och säger något i stil med "kom igen då din fege jävel!" och en sekund senare kommer flygande ut genom ingången till ljudet av en fet smocka. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names