News:

No significant change

Main Menu

Lite besviken...

Started by Swebeast, January 13, 2009, 10:03:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

En ny sprillans fin och blank tråd om Black Shark.....och KeyCat har inte lagt ett enda inlägg ännu :-\

Bojkottningen gällde gasledningen i Östersjön och inte flygsimulatorer, KeyCat! ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Katten är fortfarande lite dizzy av ångorna från lödkolven när han senast brände upp ett kretskort. Ge honom lite tid. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

#3
LOL @ Swebeast + Horizon!

Såg fram emot DCS: BS med "försiktig optimism" och hade gärna supportat genren men pga av att ED tagit följande beslut (IMHO idiotiska!) väljer jag att rösta med plånboken...

1. Valet att bojkotta oss TIR1/TIR2 användare (misstänker att detta är mer NP's påhitt än ED's).

2. Valet av det ganska kontroversiella StarForce (även om jag kunnat leva med det om det
bara gjorde CD/DVD-check som i LO/FC, se nedan).

3. Att engelska DVD'n också skall ha ett begränsat antal on-line aktiveringar.

4. Nuvarande grafik motor lider i stort sett av exakt samma problem som LO/FC när det
börjar bli lite objekt (dvs att det är LO/FC med marginella förbättringar) med i bilden. ED får läsa på mer om hur man effektivt använder LOD's. Snackas mycket om en ny motorn så småningom men ännu inget visat/bekräftat!

5. AI'n verkar ha en hel del kvar att lära sig.

6. Och så var det det där med träden och en del annat som jag för tillfället förträngt.

Allt kombinerat blev för mycket bullshit för min smak... Jag kanske ändrar mig framöver när/om AH-64A släpps med dubbelsäte, kanske innan, time will tell!

Hoppas dock att ni som valt att köpa den har skoj ändå ;)

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Quote3. Att engelska DVD'n också skall ha ett begränsat antal on-line aktiveringar.

WTF?

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<

Swebeast

Det handlar bara om att vara noga att av-aktivera den installerade versionen innan man av-installerar spelet. Vad jag förstår på DCS forum kommer de inte att vara helt "oävna" att fixa nya koder om man, otroligt nog, lyckas strula bort sina SJU aktiveringar.

Swebeast reporting from Karon Beach, Phuket  ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

granQ

Quote from: Swebeast on January 21, 2009, 05:07:40
Det handlar bara om att vara noga att av-aktivera den installerade versionen innan man av-installerar spelet. Vad jag förstår på DCS forum kommer de inte att vara helt "oävna" att fixa nya koder om man, otroligt nog, lyckas strula bort sina SJU aktiveringar.

Swebeast reporting from Karon Beach, Phuket  ;D

PHUKET!! Oj oj, många sweet memories därifrån...


Gud vad jag saknar den tiden ur mitt liv, även om var mycket strul med tjejen där nere..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)