Hitech Creations anonserar Aces High: Combat Tour och släpper första tidiga skärmskott...

Started by TexMurphy, February 02, 2006, 17:01:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

TexMurphy

Beror på vad man är ute efter.

Tycker själv att AH har större variation på spel möjligheter än Il2. Main Arena (capture the field), Axis vs Allies Arena (tids enlig dogfighting arena med rotterande flygplans uppsättning), Special Events Arena (Stora och små Scenarion). Igentligen enda som saknats för mig är ett uppdrags och kampanj baserat spel alternativ, vilket nu kommer med Combat Tour.

Det som många hängt upp sig på genom åren har dock varit den bristande grafiken. Visst det är inte il2 men för mig är grafiken, så länge den är funktionell, sekundär.

Dock så slår AH2Ã,´s vy system alla andra WW2 sims med häst längder. Detta är för mig en av dom absolut viktigaste faktorerna då SA är så jäkla viktigt i just WW2 simulatorer. Jag får klaustrofobi i Il2 och det är igentligen den största orsaken att jag itne spelar det längre. Även nu när flyg modellen i il2 äntligen är på par med ah2, fattar inte att det tog oleg sån tid att lägga till torque. Än mindre fattar jag att det blev sånt gnäll när han gjorde det.

Igentligen enda jag saknar i AH2 som il2 har grymt mycke bättre så är det skade modellen.

Tex

Obizzz

sist jag testade AH var det just vysystemet som jag retade upp mig på fick ingen SA alls men det kanske är förbättrad nu då?

IL-2 är bra på många punkter men lider också av en hel del brister som aldrig verkar bli åtgärdade :-OO
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

TexMurphy

Kanske var så att du missade att varje vinkel som finns i vy systemet kan sparas individuellt för varje plan. Vy systemet är 100% 6DOF vilket gör det ruskigt grymt med TrackIR och Vector Expantion. Men även för klassiska POV vyer. Så flyger man ett plan med en fågelbur så ser man till att justera sina vyer så att metal skräpet skymmer så lite som möjligt och så sparar man.

Rockar kan jag säga.

Jooo o sen en grej till... det inbygda radio systemet... två röst kanaler.. en som bara går till dom som är i ens närhet och en som man kan ställa in på en godtycklig frekvens. Oslagbart när man kan med röst kommunisera med alla i spelet.

Tex

Jotte

Ser ju ut som en intressant utveckling. Ett stort plus till att de satsar på inlevelsekänslan för briefingrum och dyligt. Det är något som helt saknas i IL-2 (som är en ingenjörs våta dröm snarare vad gäller GUI :p  ).
"Liten" nackdel bara att man måste prenumerera för att kunna spela denna delen. Har inte riktigt tillräckligt stor kassakista för mer än 1 prenumerationsbaserat spel.

TexMurphy

QuoteOriginally posted by Jotte


            Ser ju ut som en intressant utveckling. Ett stort plus till att de satsar på inlevelsekänslan för briefingrum och dyligt. Det är något som helt saknas i IL-2 (som är en ingenjörs våta dröm snarare vad gäller GUI :p  ).
"Liten" nackdel bara att man måste prenumerera för att kunna spela denna delen. Har inte riktigt tillräckligt stor kassakista för mer än 1 prenumerationsbaserat spel.

Och den lägger du på EvE... *skakar på huvet*

Jotte

Flög AH aktivt för några år sedan. Tröttnade dock på det efter ett tag. Eller jag tröttnade i den utsträckning att jag inte tyckte det var någon ide att prenummerera. Jag flög inte tillräckligt ofta för att hålla uppe färdighetsnivån på en sådan nivå att det var roligt och inte bara blev ett irritationsmoment för att man blev nerskjuten i parti och minut.