News:

No significant change

Main Menu

SWAT 4

Started by Clark, February 10, 2005, 18:50:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Clark

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Jotte

Testat och stämplat "mycket intressant" :)

Sibylla

Testat, och eftersom jag gillar "barnspel med färgglada bilder" gillade jag detta skarpt!

Av demot att döma verkar det vara mera av det goda man fick i trean, fast med bättre grafik och hyfsad AI.


Clark

Jodå, det är riktigt ok. Snygg grafik och miljöerna känders väldigt realistiska precis som i trean.
Dock tröttnade jag lite på att jaga brottslingar runt i samma byggnad, men det är ju helt klart kul med flyktbeteendet. AIn är mycket imponerande precis som i trean.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

griffin

Själv är jag inte så värst impad men jag vet inte om jag är kvalificerad till åsikt :D

Tycker Ravenshield är roligare men det handlar nog mer om smak. Swat 4 kändes lite... fånigt och statiskt. Flyende skurkar i all ära men miljöerna kändes så kulissartade. Snygga kulisser förvisso. Men jag spelade bara ett uppdrag, skall ge det lite mer chans.
snappahead

Clark

Miljöerna i RS-spelen har alltid varit trevliga, SWAT har varit mer inriktat på att ge realistiska miljöer i stadsmiljö utan stora kärnkraftskomplex och liknande.

Rainbow Six-spelen har alltid varit skoj, men irritationsmomentet har alltid varit den usla AIn. Jag har spelat en bra bit av SWAT 3 och aldrig förlorat en AI-polis p.g.a. de alltid skött sig exemplariskt (också beroende på hur man själv styr dem förstås).
Fiende-AIn i RS har alltid bara bestått av två saker, antingen skjuter de dig direkt eller skjuter de gisslan.

SWAT är inte perfekt, men känslan av att vara del i ett riktigt SWAT-team är definitivt påfallande.

/C

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

griffin

Du har en poäng helt klart. Har inte spelat spelen tillräckligt mycket för att bedöma de sakerna.
snappahead

Clark

Förstår det. Det man får tänka på när det gäller RS kontra SWAT är att SWAT är att du själv hela tiden agerar som i ett 3D-realtidsstrategispel, dvs. styr dina fyra AI-gubbar medan du själv tittar på. Det gäller att få dem att täcka dig och sina kamrater samtidigt som de ska vara dem som först går in i alla rum för att rensa.
I RS är det mer du själv som sköter allt emedan dina AI mest är med som kanonfoder.
Varje gång man försöker sig på att skicka AIn först i RS så blir de skjutna...

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1