News:

No significant change

Main Menu

LOMAC, No Comment!

Started by Maverix, April 24, 2002, 17:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Satanas också... jag begår härmed självkritik och gör 500 armhävningar i regnet, lyssnandes på Ibrahim Tatlises senaste skiva... :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Den där typen av befäl har jag aldrig förstått mig på...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Den typen av utbildning dvs springa ut från en båt mot en klippa och veta att det är ganska stor chans att man dör kräver en rätt hård mental utbildning.

Jag gillar dock inte att många försöker jämnställa kustjägar utbildningen med nån slags special soldater...elit infanteri skulle jag kalla det. Dom har ju mera likheter med royal marines och US marines(Där dom hämtat den mesta av inspirationen till kustjägarutbildningen oxå).



Håller mer på våra fallskärmsjägare/attackdykarna då eller SSG nissarna som vi inte ska skriva om här.

En av mina bästa vänner har precis kommit in på officershögskolan så jag måste fira honom.

Grattis JOhan! :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

#12
Kustjägarna går numera tillbaka till sin ursprungliga roll av spaning, överfall, sabotage i patrull. Amfibieskytte tar över "båtburet infanteri" rollen. :)

Nä när man fick göra saker bara för saken skull och inte av en logisk orsak blev jag "småsne" i lumpen med.... Som tur var hade vi bra befäl på min pluton, de kunde moteviera övningarna på ett bra sätt. :)

Mr Jim

Jo tyvärr får jag det intrycket av att det är för mkt sova i tält i skogen..inte så mkt "praktiska" saker man får lära sig..nu säger jag inte att jag går och hoppas på krig..men om man jämför med andra länders utbildningar. Kan bli en jädrans debatt här känner jag. Om yrkesarme o.s.v

En liten fågel lät mig dock titta på armens egna rapporter(kopierade)om inköp av attackhelikoptrar..mkt intressant läsning. Jag är helt klart för. Mindre försvar men bättre grejer.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Attackhelos skulle sitta fint i det svenska försvaret! Ett gäng AH-64'or i samarbete med våra Leoparder skulle göra grus av den lede fi... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Har för mig att dom inte riktigt tyckte om AH-64:orna..för mkt krångel med underhåll och att optiken inte var lika bra som i tex Tigern. Dock var dom sugna på AH-64D Longbow:en och dom tittade även på RAH-66:an "Comanche". Enligt det jag läste alltså ren fakta så verka Tigern hemskt bra oxå. Den som är med i en bond film om ja inte minns fel ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com