News:

No significant change

Main Menu

Bomber och granater

Started by harry_swe, July 02, 2004, 10:25:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harry_swe

Flyger för det mesta A-10 eller Frogfoot och har allvarliga problem när jag precis slagit ut markmål på låg höjd (samt när jag använder raketer, kluster mm) med fruktansvärd FPS som följd (typ 0 i en halv sek). Är det någonting man måste leva med i Lomac?

Jag har testat flera olika mods t ex GrebÃ,´s Epl. Pack mm mm men har inte lyckats få ett gott resultat ännu.

Finns det någon som har ok frames i samma situation?



Är det bara jag som tycker att det officiella forumet har spårat ut totalt?


Tack

Obizzz

Har märkt att det problemet ofta är relaterat till grafikkortsdrivrutiner så ett tips är att testa lite olika versioner.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

harry_swe

Ok. Har redan testat lite olika drivrutiner till mitt R9700 Pro och bara märkt marginell skillnad (cat 4.1-4.6).

Någon idé vilken drivrutin som är bäst?

Jotte

Kör med Omega 2.5.36b. Fast jag kör ju mest Flashpoint iofs.

harry_swe

Hmmm. Ok. Vore dock intressant att veta hur bra de funkar i Lomac.


deBug

#5
QuoteOriginally posted by harry_swe
Finns det någon som har ok frames i samma situation?
Verkar vara standard fel i Lomac.
Antagligen beror felet på att ljud och grafik för explosionen skall laddas från disken och det tar lite tid. samt att effekterna stressar grafikkortet.
Jag tycker mig ha läst folk som har goda resultat med explo moddar.
Mer minne hjälper oxo.
Jag har kört LOMAC med både 512 och 1024M minne och med 512M så upplever jag lite mer hack och "stutter".

Quote[
Är det bara jag som tycker att det officiella forumet har spårat ut totalt?
Nä du är inte ensam att tycka det
Dessutom finns det en bugg som gör att du inte kan posta om du klipt in text (från tex en ordbehandlare med rättstavning) Jo föresten det gå om du i efterhand ersätter alla punkter i texten. Bra Forum motor :)

harry_swe

#6
Undrar om det är idé att byta grafikkort? Har ett gammalt Hercules 9700 Pro.
Jag har redan 1024M RAM och jag inbillar mig att mer inte skulle göra någon större skillnad.
Om man har ett mindre bra ljudkort kan det påverka FPS?




deBug

QuoteOriginally posted by harry_swe


            Undrar om det är idé att byta grafikkort? Har ett gammalt Hercules 9700 Pro.
Gammalt ! Det duger jätte bra.
Ett nytt 9800XT är stort sett samma konstruktion och bara ca 0-30% snabbare i vissa lägen.
Quote
Jag har redan 1024M RAM och jag inbillar mig att mer inte skulle göra någon större skillnad.
Tror inte heller det
Quote
Om man har ett mindre bra ljudkort kan det påverka FPS?
Folk påstår det men de vete f-n :o)