F/A-18 och XP?

Started by Burner, December 16, 2002, 14:58:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Burner

Hej,

jag har en stor fråga här...
jag installerade Jane's F/A-18 på min dator... och även uppdateringen... men den tycks inte hitta CDn någon som vet hur man kan kring gå detta?? jag har försökt med den vill ändå ha CDn fast jag har gjort en full installation.


Tack för svar...

/burner

Clark

Om du inte installerat TSH-patchen så behövs CDn i alltid. Dock finns det även no-cd-patch till 1.01-versionen. Dock är det bäst att ladda ner TSH-patchen iaf, då en mängd grafiska fixar medföljer:

www.war-fighters.com/tsh/

Om du ändå vill ha no-cd-patch till 1.01f så säg till mig på ICQ eller nåt, så skickar jag över den.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Weas

Funkar det på XP? Jag trodde att dt var som på Win 2k, no joy! ???
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Clark

F/A-18 funkar utmärkt på XP, så vitt jag vet. Har flugit med många online som har haft XP.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Horizon

Jag har det installerat på XP Pro och det fungerar utmärkt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

#5
QuoteOriginally posted by Clark


            Om du inte installerat TSH-patchen så behövs CDn i alltid. Dock finns det även no-cd-patch till 1.01-versionen. Dock är det bäst att ladda ner TSH-patchen iaf, då en mängd grafiska fixar medföljer:

www.war-fighters.com/tsh/

Om du ändå vill ha no-cd-patch till 1.01f så säg till mig på ICQ eller nåt, så skickar jag över den.

/C

Tack för länken, THS hade jag missat helt! kul!

Skall man installera dem i ordningen F-18 + patch + TSH? Och vad på deras sida bör man tanka hem och installera förresten?

Griffin
snappahead

Clark

Ja just det. Får se här.

1. Installera F/A-18.
2. Installera 1.01f-patchen.
3. Installera TSH. Välj Hi-Resversionen för grafikkort som klarar högre upplösningar på texturer (såsom GeForce), annars Lo-Res (Voodoo).
4. De viktigaste patcharna i TSH är Objects 1 & 2 (förklarar sig när TSH körs). Och sedan Hi-Res patch 1.2 om du vill köra i högre upplösning än 1024x768. Sedan finns möjlighet att installera A-10 och F-14 cockpit, men det är ju helt frivilligt.
5. Kör F/A-18 och ha kul!

Hoppas det hjälper!

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Burner

Ok, tackar så mycket...
då installerar man först patchen och sedan TSH som man har sedan tidigare;)
och då visste inte jag att TSH gjorde så man slapp CDn och allt detta kring de. Så det var något nytt för mig :D

Tack än en gång...

återkommer om det dyker upp något annat problem..

/burner